Den första snön...

Och jag hatar den redan...
 
 
I går Torsdag när jag vaknade så såg jag att det snöade, fan tänkte jag eftersom jag skulle in till stan med Madde. Men det slutade lika snabbt som det kom, tydligen så snöade det bara här och regnade hos Madde, att det kan vara en sådan skillnad på bara ett par kilometer!?
I stan så hade vi det jättetrevligt, gick i affärer, åt mat, och jag shoppade en del julgransprylar. Det är väl ändå det bästa med vintern? Julen, jag gillar julen, allt pyssel och bak man får göra. Då får det gärna vara snö men inte nu. Jag köpte i alla fall en Papegoja som ska hänga i toppen på vår gran! Haha i år lär vi nog få binda upp granen eftersom en viss liten gul gillar att klättra i träd ♥ Och tänk, jag är LEDIG julafton i år! Så skönt, har även bytt ett par turer så det blir en bra jul för mig trots allt, tack snälla Bella för att du ville byta! ♥
 
I går när jag kom hem så snöade det i alla fall något fruktansvärt, så det var snabbt ut och fixa stall och ta in dom stackars blöta djuren. Blåste gjorde det också, men väl inne i värmen i huset, hemlagad Pizza och Revenge på TV:n så var det en riktigt mysig kväll!
 
Idag gick i alla fall lilla Oscar ut för första gången i SNÖ, och vi är nog mer lika än vi tror då han också inte gillar snö något vidare, han hoppade ut, undrade "WTF är det här för något, det är ju KALLT" och han valde att sätta sig utmed husväggen där det var sol och ingen snö haha :)♥
Jag har även bakat en rulltårta idag, mumsigt mumsigt!
 
I morgon kommer mor och far hem från Gran Canaria, ca 30 grader hela veckan är inte fy skam!
 
"WTF är det här för något, det är ju KALLT!!!"
 
HÄR är en bättre plats, varmt och skönt!
Och här är en bonusbild med ett nytt filter jag laddat ner, använder filter så sällan men det är kul ibland :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0