England hjärta svensk musik ?

Det har inte slagit mig föst nu att väldigt många restauranger, klädbutiker mm. spelar svensk musik! Bara under veckan har jag lyssnat på Abba, Roxette och Agnes i affärerna vi var inne i... En granne spelade HÖG musik med Europe. Abba är solklar favorit i affärerna med tanke på att var och varannan spelar dom. 
I går gick vi för att se raketer, wow, värre än nyårsafton hemma! Nu vet jag varför dom firar, det var något för mååånga många år sedan (kan det ha varit 200-300 år sedan? hmm) då någon försökte spränga Parlamentet. Tror jag det var.. Hm.. hörde inte så bra pga. allt smällande :P 
Vädret var klart så man såg raketerna väldigt bra, 10 minuter efter det var klart kom regnet (hällregn) så vi hade tur!
Efter det gick familjen hem och jag stannade kvar med några vänner och vi drog vidare till en annan Pub, drack gott vin och pratade :) 
Ska kanske gå ut i kväll också, det är något firande som familjen ville gå på, alltid kul att komma ut och se nya traditioner!
Grattis på Farsdag Pappa! ♥
Bye!

Kommentarer
Postat av: Padre

Tackar. :)

2009-11-09 @ 09:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0