Rosor

Idag fick jag en bukett med rosor av Mamman som tyckte jag skulle ha det lite fint i mitt rum :) Tog en cykeltur till den lilla gata med affärer och gick in i tre olika secondhandaffärer, dom ligger bredvid varandra... Lite udda kan tyckas men men :P Hittade faktiskt hör och häpna - julklappar ;) Mer säger jag inte men jag vet att personen som kommer att få det ena (jag behåller det andra) kommer att dö av förvåning :P 
Det har inte hänt så mycket förutom att det är varmare än någonsin, jag går i T-shirt dagarna i ända, även om det är lite molnigt så är det kvavt. I går tog jag en snabb promenad med hunden i skymningen och det var dimma på golfbanan, månen är nästan full och det var klart väder, inte ett moln - kan det bli mer vackert och magiskt? 
I morgon ska vi förhoppningsvis baka cupcakes. Hade tänkt att laga köttbullar, kan dock inte hitta någon lingonsylt.. tror inte det finns för dom har aldrig hört talas om det.. varken i affären eller min familj. 
Apropå mataffärer, vad billigt det är här på vissa saker som man hemma avstår hellre för att det är för dyrt. Exempel - ni vet att det finns sådana här frysta Almondy tårtor? Vad kostar en sådan hemma, 20-30 kr? Här kostar en nygjord lika stor cheescake 1.22 pund = 11.55 svenska kronor. 
Ska boka flygbiljett hem till jul, snart får vi träffas :) Någon som vill komma hit på julshopping? :P
Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Farmor

Önskar såååå att jag kunde komma till dig och shoppa julklappar. Men det får vänta. Lovar att jag skulle ta med mig lingonsylt om jag kom. En bra julklapp till "familjen" kanske, som får ta med dig tillbaka. Har ni inte Ikea i närheten?

2009-10-30 @ 18:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0