Jag ser ljuset

7 månader sedan jag satt i sadeln. Nu är det vår - beviset är att solen sken, första ridturen i år och att vi satt ute och fikade utanför stalldörren. Hembakade kladdkakemuffins och muffins med tranbär och torkad ananas/papaya som var riktigt goda. Lina provred Dancer för första gången och det såg ju bra ut. Härligt med en ridkompis, finns säkert någon som kan och vill rida med tanke på att vi är 4 som "slåss" om 2 hästar.
I morgon ska vi försöka ta oss ner till stan, Cordelia behöver en sadelgjord innan vi kan ge oss på henne. Hennes försvann, puts väck. Mycket konstigt. Behöver köpa en ny grimma också.. blir antagligen ett schabrak också.. Man hittar alltid något som man "behöver".
Dancer var i alla fall väldigt snäll. Inte blivit riden på 7 månader och hon var lugn som en filbunke medans de andra två odjuren tyckte det var jobbigt att bli lämnade (tänk att vara så långt ifrån varandra som en hel tråd kan avskilja!) men dom lugnade ner sig snabbt. Dancer fäller mycket, håret yrde när hon lufsade fram. Fina bilder blev det i alla fall. Hoppas jag kan få några som nu finns på Linas kamera =)
På kvällen spelade jag och Maria badminton, vi var ruggigt bra för att vara premiär för i år - OS nästa ;)
Tack för en trevlig dag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0