Göteborg, Liseberg, Vinster och Trosshock...

Trosschoken var det dock inte jag som stod för utan det var Maria som får ta åt sig äran ;)
Göteborg är faktiskt en härlig stad. Jag och Maria kom som sagt ner vid 6 tiden i Torsdags och vi tog en taxi från stationen till hotellet, bara det var ju ett äventyr. Måste dom krångla till det mer än dom behöver? *Suck*
Väl på hotellet fick vi vårt rum och det var faktiskt jättefint, kändes lyxigt att bo högt upp och hade en enorm utsikt även om det inte var den vackraste.
Hotel Gothia Towes kan jag gott rekommendera, bra i pris var dom också!
Vi drog iväg till Liseberg och tog lotter, ingen idé att åka något eftersom det inte var så många timmar kvar. Vi vann 2 kg Dumle och det var inte fy skam!
Fredagen börjades med frukost och det var mycket man kunde välja mellan... Liseberg kom efter det och vi började med Lisebergsbanan. Efter det var det Jukebox, Balder, Hanghai, Virvelvinden blandat med lotter. Vi vann 2 kg Ballerina, 2 gott&blandat påsar, 2 daimpåsar och 3 påsar bilar, Maria vann 1 gott&blandatpåse, jag resten ;)
Jag fick äta en av mina älsklingsglassar - mjukglass med TUTTIFRUTTI strössel!
Vi åt på Restaurang Gasten och vi beställde in Slaktarens Biff, och mitt kött måste ha kommit direkt från slaktaren för den var typ rå? Så jag fick en ny ^^
Vi testade på en "ny" åkattraktion som jag aldrig åkt innan men som var roligast på hela Liseberg, jag har seriöst aldrig skrattat så mycket. Jag fick ingen luft tillslut! Fiskebåtarna som är en barnkarusell men seriöst, fler borde åka den! xD
När vi kände oss nöjda gick vi till hotellet. Åkte upp till Heaven 23 och tog varsin drink. Jag tog en med riktiga jordgubbar och den var så god! Efter det gick vi och köpte salladstallrik i en butik i närheten och åt på rummet.
Lördagen var tänkt att gå till shopping men inte tänkte vi att alla affärer hade stängt. Vad är det för sätt?
En storstad som har stäng midsommardagen? Tänk om tänk rätt... Vi hamnade iaf. på en restaurang där vi beställde in var sin drink, min var något med champagne och citron tror jag... Det var många saker i den drinken. Vi blev hungriga då alla satt runt omkring oss och åt god mat så vi beställde in mat, jag åt Rödspätta med färskpotatis och till det tog jag ett glas champagne, man får ju inte vara dum?
Efter det drog vi vidare till nästa ställe och beställde en drink, Blue Hawaii hette den och den var god den med.
Sedan kom tåget och vi var på väg hem. Väl hemma bjöds vi på mat och en god jordgubbsbakelse =)
Det var våran helg det och den blir minst lika rolig nästa år =D
I Tisdags träffade jag Emma som är hemma på sommarlov. Tog en promenad runt sjön och sedan en fika på Landhs konditori. Drömde oss tillbaka till Paris och bestämde att vi ska åka dit nästa sommar ;)
Onsdagen tog vi bort hästarna till betet, gick bra, hovslagaren kommer nästa vecka så då kan vi rida igen.
I övrigt har det inte hänt så mycket, inte vad jag kommer på i af. =)
Här kommer bilder...
-
-

Kommentarer
Postat av: Maria

Japp, nästa år blir ännu roligar!!

2010-06-28 @ 10:00:36
Postat av: Farmor

Visste väl att ni skulle få en SUPerhelg :))

Och vadå mat, ni hade ju godis för hela helgen, så visst blev ni väl mätta.

I Sthlm har inte affärerna stängt på midsommardagen (bara ett litet tips alltså).....

2010-06-29 @ 23:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0