Söndag

Jobbar på som sjutton, bra tider har jag fått också - alltid något man kan vara glad över =)
På torsdag åker jag och Maria till Göteborg och stannar över midsommar, kommer hem på Lördag igen men det ska bli kul att få komma iväg lite =)
I övrigt är vi riktigt duktiga med att hålla igång hästarna, Dancer har blivit lite ömfotad när vi skrittar på grusvägarna men blir desto piggare på skogsstigarna... Då är det full galopp om hon får välja. Cordelia har fått en ny sadel som vi hoppas ska funka, billig men vadå? Den gamla är från 50-60 tal och OJ vilken kvalitet det är på den! Inte som dagens skit som håller ett år? Visst den är inte så bekväm men då skulle det minsann passa alla hästar. För den passar både henne och Dancer, och det är en stor skillnad på dom. Men dancer gillar inte tyngden på sadeln för den väger ju en hel del ^^ Maria och jag råkade rida förbi en "granne" genom skogen. Har inte ridit där på 10 år (sedan ponnytiden) och det var en ny runda vi tog. Han blev inte glad, äckelgubbe. Han vet tydligen inte vad allemansrätten betyder. Ska försöka få med mig Mamma upp i sadel och rida förbi, hoppas vi träffar på han igen för då jävlar.
Äckliga översittare är det bästa som finns att såga ner till fotknölarna. Han äger för övrigt B********a i Mullsjö, så det är sista gången jag sätter min fot där. (Förstår ni inte vilken restaurang jag menar så se det som en gåta eller något..)

Kommentarer
Postat av: Lina

Ha ha ha, ja du hans fru är inget vidare trevlig heller kan jag lova! :-) Vi måste rida lite nu! Jag blir tokig på det här med att jag aldrig har tid när det är bra väder! Det måste vi råda bot på snart! Hoppas du får en trevlig midsommar! Kram

2010-06-20 @ 20:56:50
URL: http://www.pudelrace.blogspot.com
Postat av: Farmor

Hmmm....Det är väl inte där vi köper kebaben, hoppas jag? Hoppas du o Maria får en jättehärlig Midsommarhelg i Götet.

2010-06-21 @ 21:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0