Road Trip

I går lördag åkte hela familjen till mormor och morfar för att avnjuta en god middag, prat, paketutdelning och klädutdelning. Vi var på Charpman en snabbis och jag hittade ett par SÅ fina gummistövlar, beige och sedan var det burberry-mönstrat upptill men inte de röda sträcken utan dom var rosa. Jag tänkte köpa dom men jag hittade inte kartongen, stressar runt för vi var sena till mormor och morfar för att sen inse att det var för lång kö. Så nu är jag grymt irriterad över att jag inte köpte dom! Jag blev ju så kär så kär.... Hittade inte något rosa schabrak till Dancer, eller lila flughuva.. Hoppas det kommer in tills nästa gång vi är uppe.
Men iaf. när vi skulle hem skulle vi skjutsa hem Curry och vi tog en sväng i Ödeshög för att se vårt gamla hus och fy fan vad det såg ut! Dom hade det låtit växa igen, inte målat och antagligen såg det likadant ut inne som när vi flyttade där ifrån... Det var synd att se. Sedan åkte vägen som går till Tranås och åkte in till Boet där Dancer kommer ifrån och som man mer eller mindre bodde i när vi bodde i Ödeshög. Jag kan säga att gården såg mycket mindre ut än vad den gjorde då, stallet var igenbommat typ, jättesynd för dom vi umgicks med innan hade gjort det jättefint. Men det såg ut som att någon ny hade köpt det för att huset höll på att renoveras.
Sedan åkte vi vidare - Tranås - Eksjö - Nässjö. En lång tur men det var mycket trevligt!
Idag har vi hållit på i trädgården hela dagen. Krattat hagen, plockat ner murgrönan som hade dött i den hårda vintern - alla stammar var typ ihåliga men vi lyckades rädda 2 små stackars skott som ska få växa upp fint =)
Solat har jag också hunnit med, förhoppningsvis kanske man blir lite brun då jag gått i linne hela dagen.
Får se om jag ska rida, testa Cordelia så man vet att allt funkar innan man ger sig iväg på ridturer. Dancer är inte helt okej, hon känns slö och det har väl med pälsfällningen att göra. Hon är extra öm och sur. Och vi ska nog inte rida så länge hon har så mycket hår där sadelgjorden är eftersom hon får så lätt sår. Jag hoppas att vi inte behöver klippa henne igen.
Nu ska vi äta =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0