Underbar morgon

Med detta vackra väder tänkte Mamma och jag ta en mysig morgon ritt i solen. Hon som inte ridit sedan i somras var lite nervös - inte helt oklokt. Jag sa att hästarna är SÅÅ snälla, dom lunkar ju bara och har gjort det varje gång vi ridit. Lättare sagt än gjort, Dancer är som en studsboll och tycker att ALLT är farligt. Hon har så bråttom så hon taktar mer eller mindre. Kunde bara rida Allé rundan och sedan vända hemåt igen. Vår sköna morgontur förvandlas till "Näe, jag är så stressad, BRUKAR hon vara så här? Kan inte jag få rida före så jag slipper se? Vad är det med henne? Klarar du av henne?" Hehe, jodå jag klarar av henne men det är ju inte direkt kul att sitta på en tickande bomb. Eller också så tänkte hon att hon skulle ut på tävling då hon är nyrakad, klippt manen, hade nytt ländtäcke (som legat i två år men jag inte använt än...) Men hon var så fin, Hoppas hon är så här när vi ska ta kort någon gång så man får se hennes vackra sida.
Cordelia var slö som en åsna. Hon bara lunkar fram, inget bekommer henne. Så Mamma fick i alla fall en bra tur med en snäll häst, tänk om det var tvärt om? Synd bara att hon fick vara orolig och inte njuta pga. Dancer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0