Dagen som jag har väntat på kom!!!

Idag tog jag och Maria premiärturen och red ut! Det gick så jävla bra så jag är så lycklig så jag kan inte sluta le =D
Eftersom vi inte red förens sent så började det skymma så alla reflexer på, och gav oss iväg i fullmånens sken, väldigt magiskt faktiskt. Nu får vi hoppas på att det blir ridning i helgen, på ett eller annat sätt =)
Dancer var så snäll och så lycklig att få komma ut, hennes ben gick som trumpinnar och hon var så fräsch. Att hon var nära döden kunde knappt märkas, stora luftiga steg och vig som en balettdansös (Kanske därför hon heter Moon Dancer) och så lycklig så lycklig. (Kan inte sluta le =D). Tyvärr har hon blivit jättesmal så måste skaffa en ny sadelgjord igen *suck* men det är hon värd, och ett nytt schabrak och en ny mössa och en grimma ska hon i alla fall få, hennes rosa är inte rosa längre.. 

För övrigt har vi nu en jättestor ridbana, har tagit bort fållan som har fungerat som en rasthage så nu kan vi säkert börja hoppa stora banor - om inte annat så kan vi öva på galoppombyten =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0