Vi kommer alla att dö någon gång...

Usch, en vecka av förkylning. Förra fredagen fick jag ont i halsen och låg mer eller mindre däckad i helgen i feber, frossa och halsont. Nu har jag bara rethosta och lite snuva kvar. 

I måndags var jag och min klass på Bårhuset, jag tycker sådant är intressant men blev tyvärr besviken. Han som jobbade där var lite halvskum.. Man fick inte direkt någon information om hur det går till, fick inga bra svar på ens frågor mm. så hade lika gärna kunnat vara hemma och blivit frisk känner jag. Förhoppningsvis kanske vi kan åka till ett krematorium i kursen Lindrande Vård och då få lära sig lite mer. 
Många tycker att det var obehagligt med studieresan, visst det är ingen rolig stund, men jag kan inte hjälp att det är intressant, för bara ett par år sedan ville jag bli obducent. Vår lärare sa något riktigt bra idag när vi diskuterade om resan i måndags - Att föda barn är världens naturligaste sak och det kan man prata om hur mycket som helst utan att folk tar illa upp. Men att prata om döden är något väldigt tabu, även om det faktiskt är något som gäller alla. Alla kommer vi att dö någon gång och det är det ända som är säkert med livet. 

Idag hade vi prov, fick precis resultatet och jag fick VG - Fatta, helt sjukt! Jag har inte ens pluggat till det! Nu är det bara en inlämningsuppgift så är kursen klar sedan - Tjoho!

Kommentarer
Postat av: Lina

Spännande! Jag är också intresserad av döden och tycker att det är intressant. Fast inte så jag funderat på ett yrke innom det. Jag har varit på ett krematorie i Lidköping. Mycket intressant som jag gärna gör om!



Har du fått fram nåt om ödesjukhus från din syster?

2011-02-26 @ 09:47:52
URL: http://linaahnvik.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0