Man ska inte tänka för mycket

Framförallt inte sent på kvällen/natten som jag gör nu. Jag hade en diskussion med Pappa innan om universum, Vintergatan, galaxer och det jobbiga - Oändligheten. Jag skulle behöva en professor/rymdforskare som kan svara på alla mina frågor. För det är verkligen många. Som idag, jag ritade nog upp 20 teckningar i min tallrik med köttfärssås om hur det egentligen borde vara och hur vissa scenarion kommer att ske. Oändligheten är alltid sista frågan som kommer upp, inget kan vara oändligt, eller? Rymden expanderar hela tiden, men någon gång måste det väl ta slut? Vad händer då? Exploderar allt? Vad händer då? Vad finns bortom det vi inte ser? En ny rymd? Eller ett godisland som jag hoppades på som liten? 

Och finns det liv ute i rymden? Jo det tror jag på, men hur det ser ut har jag ingen aning om. Är dom lika oss? Har vi haft besök på jorden? Hur långt har dom kommit i utvecklingen? Finns det andra planeter som är beboeliga som jorden? Vart finns dom? 

Nä nu ska jag försöka sova, sätter på en film som kan få tankarna att flyga iväg på något annat och förhoppningsvis döva ljudet från Kisse som snarkar högre än ja, jag vet inte. Men högt snarkar han i alla fall.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0