Ding Dong

Jösses vad snabbt tiden går, jag hinner inte med mig själv! Årets första åska har varit och det började inte lite dåligt heller. Blixtarna och mullret kom samtidigt och vilken ljusshow det bjöd på! Både på kvällen och natten!

Jag har shoppat en massa, kläder som jag kan ha i arbetet och även lite nytt som fanns på Rea och det är alltid bra. Idag var vi nere och fick med oss två bettlösa träns som vi ska testa på Cordelia som inte alls vill funka på något bett. Så vi hoppas att detta nu skall funka. Premiärturen skedde i måndags då jag och Mamma red några varv på banan och det gick bra. I tisdags så red vi ut, runt lekparken så det blev en bra start. Dancer är så pigg och vill bara ge sig ut på äventyr, gärna i galopp om hon fått bestämma men icke. Och till henne skall jag skaffa mig en sadelgjord, men hur kan det vara så svårt att hitta något som passar? Finns ju inget alls. Hon har 75 cm och allt som hon kan ha är från 80 och uppåt. För att skaffa en dressyrgjord är helt enkelt att utesluta då jag hatar den här extra grejen man ska stoppa stropparna i. Plus att dom är alltid för stora under armhålan så det skaver på henne. Så nu ska vi leta efter en helt vanlig traditionell repgjord som ska vara det bästa mot skav. Men det lär väl vara som att leta efter en nål i en höstack.

Såg på semifinalen i går i schlager och det var faktiskt helt okej låtar. Synd bara att inte Israels låt Ding Dong kom med för det var faktiskt en favorit! Men men, folk har aldrig samma smak som jag ändå... Nu hoppas jag på Irlands eller Estland bidrag ska vinna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0