I drömmarna kan man flyga iväg

Bokstavligt talat så är det en dröm, för en stund sedan körde dom stridsflygplan ovanför oss och jag blir alltid ett barn när det sker. Det är verkligen en av mina högsta drömmar att få flyga ett stridsflygplan någon gång! Jag älskar ju att flyga, framförallt start och landningen är det bästa men tänk att få göra det i ett plan som går fort och att man har en utsikt runt om, när man inte är instäng med 200 andra passagerare... Tänk vad man får se mycket på kort tid... Att vara pilot måste vara världens roligaste jobb. Blir jag rik någon gång ska jag lätt ta flygcertifikat. Även om det bara är ett litet plan och med "låg" hastighet skulle det vara nog för mig, men drömmen finns ju alltid kvar att få flyga fort.
JAS 39 Gripen

Kommentarer
Postat av: Farmor

Visst är det härligt. Som när jag flög från Bromma och ut till Sandhamn, i skärgården, förra året. Amfibieplan på mellan 100 - 400 m höjd. DÅ såg man verkligen vilken underbar skärgård vi har.

2011-05-04 @ 16:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0