Lördag

Idag skulle vi till Team Sportia i Habo för att att kolla på byxor, jag passade på att kika på de nya skorna så man får snygga ben och rumpa men just den jag ville ha fanns inte i min storlek - så klart. Så jag får ta mig till stan för att skaffa mig dom. Men åkturen till Habo slutade i alla fall att vi åkte till Falks Grav och turistade runt lite. Mycket trevlig att åka på småvägar där allt ser likadant ut. Av någon anledning satt jag och tänkte på Wrong Turn hela tiden... :P

Igår kväll fick vi ett infall att testa ett bettlöst träns som vi fick låna med oss hem. Cordelia var som ett frågetecken och undrade Ska du rida NU?? Vi ska ju äta NU! Men oj säger jag bara. Vilka gångarter som har gömt sig där inne som aldrig plockats fram. Helt fantastiskt med en häst som plötsligt fått en bjudan framåt och som inte har några problem att röra sig! Hon lyssnade också vilket jag först tänkte att hon kanske skiter totalt i mig men ice, hon var så underbar! Så nu vet vi ju att problemet sitter i huvudet och inte i kroppen. 

För 5 minuter sedan korkade jag upp lite bubbel, lördagsmys med oxfilé, potatisgratäng och rödvinssås är inget man säger nej till när jag går på strikt diet i veckorna. Och jag mår bättre apropå min "diet". Inget sockersug, äter små portioner och har inga som helst problem att äta på morgonen längre. Plus att jag förhoppningsvis kan gå ner lite i vikt också.. Tjoho! Ett nyttigare jag är ju bara bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0