Tankar

Hur kan en dag ändras så snabbt? I morse var det så vackert väder, fotade Oscar, promenerade till jobbet i solsken och på kvällen vräker regnet ner. Visst är det mysigt men kan man inte få ett par fina dagar OCH kvällar?
 
Just hösten får mig alltid att tänka extra mycket om livet, vad man vill göra och vad man man vill uppnå med livet, konstigt att det är samma visa varje höst. Idag fick jag en sådan känsla att få åka tillbaka till England, bo och jobba hos familjen jag var hos även om vi hade våra duster... Men det var ju så annorlunda alltihop, naturen, människorna, livet... Saknar dom månaderna väldigt mycket - framförallt på hösten. Kan än idag komma ihåg hur det luktade när jag var ute på mina promenader med hunden, hur solen sken varje dag, hur jag faktiskt kunde gå i T-shirt in i november, hur det var att gå på lyxgym, hur trevliga folk var och ja allt var perfekt. Nästan.
 
Jag vet att jag vill ut och resa igen, jag vill hemskt gärna åka tillbaka till mitt älskade Paris, det finns så många saker jag vill se igen, upptäcka nya platser mm. För den veckan jag och Maria var där var helt perfekt, underbart väder, trevligt sällskap och fantastiskt mycket intryck, skratt och gott sällskap - Precis som det ska vara! Vem är manad att följa med denna gång? :)
 
Jag är så glad att jag äntligen har fått ett fast jobb! Det gör så att jag äntligen kan känna mig trygg i tillvaron utan att behöva ha känslan att "nästa månad kanske jag inte har jobb, vad gör jag då?" Det är fantastiskt att kunna gå till ett jobb man trivs med och känner att man gör någon nytta. Visst saknar jag Åhlens när jag jobbade där men är ganska glad att det blev som det blev. Samtidigt som att jag vissa dagar bara önskar att jag fick jobba i butik igen, ha lite fina jobbkläder, lyxa till sig med smink och hår innan jobbet, plocka upp nya modekläder på galjar, göra fint på skyltdockorna osv. Men det är inte på långa vägar lika lockade längre. Konstigt nog, men jag har väl hamnat rätt tillslut :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0