Hujedamej

Influensa, brutet ben, snöstorm.. allt på en gång. 
Allt började i tisdags 12/2 då vi skulle till veterinären med Oscar, han var fortfarande inte bra i sitt ben, tyckte han gick sämre. Vi åker ner, jag blir är helt kallsvettig, sitter och fryser och svettas om vartannat. Oscar röntgas och allt tar en himla tid, vi fick inte ta med honom hem då plåtarna från röntgen visade att han hade en Epifysfraktur i lårbenet. Det var bara för oss att åka tomhänta hem för att få hämta honom på Onsdagen dagen efter. Dagen efter hade jag hög feber, fick upp allt jag försökte få i mig, dvs. ingen vätska alls.. Oscar kommer hem, jag var knappt medveten att dom hämtat honom. Veterinärerna hade bundit upp hans ben i ett läge så han fick gå på tre ben. Han skulle ta det lugnt och inte utsätta sig för att hoppa omkring. Vad tror ni han gör? Han är som en tornado och sprang ÄNNU snabbare på tre ben än vad han gjorde/gör på fyra.. Skulle upp på stolarna, jaga dom andra katterna och leka med alla leksaker på samma gång.. Inte nog med det så skulle han försöka få upp det som var uppbundet. Han hade dessutom vantrivits så hos veterinären och gjort allt mycket svårare för dom. Inte att han bits (det sa dom inte i alla fall) men vägrade gå, klättrade på väggarna i buren och hade en allmän hemlängtan.
På fredagen åkte han in igen, och fick stanna över natten igen eftersom han fick upp sitt ben, dom försökte att få tillbaka det men Oscar hade sån panik och var helt galen så dom fick ge upp.. På lördagen fick han komma hem och han var SÅ glad, han skulle bara gosa och kramas och pussas hela dagen som bara han kan göra. Hela helgen sen så sov han mer eller mindre, han var helt slutkörd stackarn. Jag mådde bättre men eftersom min mage slutade fungera efter onsdagen och jag knappt ätit något så fick jag sjukanmäla mig då jag skulle jobba helg. En box att mocka i stallet som normalt tar ca. 5 minuter har tagit 20-25 minuter för att man har varit helt död efteråt. Så har fått ta det i intervaller under måndag och tisdagen. Så orkar jag inte att mocka en box orkar jag inte jobba och ta hand om människor. Men nu är jag piggare, orkade följa med till veterinären igår för att röntga och se att det inte gått upp. Vi hade en ny veterinär som tittade in i buren och sa - jaha är det du som är ett litet vilddjur? Haha ryktet sprider sig minsann :D Men det gick bra i går, hans ben ligger bra och läker fins så nu ska vi tillbaka om tre veckor igen. Han får dock inte vara ute lös under de kommande 5-7 veckorna så ska han gå ut så får han gå i koppel, vilket vi gjort i måndags och han är SÅ duktig mitt lilla ♥
I morgon ska jag tillbaka till jobbet, en dag den här veckan och hoppas jag orkar med det och inte blir helt slut. För jag är kanske inte helt återställd i kroppen då jag fortfarande inte får i mig normala portioner än och inte fått upp konditionen än. Men det återstår att se :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0